tisdag 21 december 2010

Det började så oskyldigt med diskbänken


När jag skulle gå hem för helgen tipsade min kollega mig om Solja Krapus bok "Det började så oskyldigt vid diskbänken". Författaren kände jag till genom hennes barnböcker men hade inte läst något annat av henne. När jag började läsa blev jag kvar i soffan, det här är verkligen vardagsnära poesi och igenkänningsfaktorn är stor. Krapu förmedlar tankar och funderingar om stora och små bekymmer i vardagen, om samtal med telefonförsäljare, om att man borde ta ut svängarna mer i livet, kärleken och Freudianska felsägningar. Genom Krapus bok blir vardagen lite mer lustfylld och det käns skönt att veta att andra liksom jag låter tankarna vandra egna vägar i det vardagliga. Så tack för tipset!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar